• DELKOR
  • PUMA
  • ATLASBX
  • SOLITE
  • GLOBAL
  • CHEETAH
  • SBK
  • HEXA

فروش انواع باتری های کره ای و ایرانی به همراه ارسال و نصب در شهر تهران

تلفن تماس :  ۰۹۱۹۸۲۳۸۳۳۹- ۳۳۹۱۹۲۹

داغی باتری خریداری میشود

تلگرام

تاریخ انتشار : یکشنبه 10/04/1397

وزیر صنعت : پژو و رنو باید غرامت پرداخت کنند

با تعلیغ همکاری پژو و رنو با ایران همچنان به صورت رسمی قطع همکاریشان را اعلام نکرده اند ولی کاملا مشخص است که پژو فرانسه قطع همکاری اش را به زودی اعلام خواهد کرد .

وزیر صنعت در روز 9 تیر 97 به مناسبت روز صنعت و معدن نشست خبری داشت و گفت :" پژو و رنو هنوز خروج خود را به صورت رسمی اعلام نکرده اند، این دو شرکت در ایران سرمایه گذاری کرده اند، این در حالی است که ۱۷۰ میلیون دلار آورده در ایران دارند ، بنابراین علاقمند به ادامه کار هستند ؛ میزان معاملات آنها با امریکا محدود است ، اما اگر مشمول تحریم ثانویه باشد ، ممکن است با ایران قطع همکاری کنند. "

در کنار این صحبتهای وزیر صنعت باید فهمید آیا با تعلیق همکاری پژو و رنو با ایران موضوع دریافت غرامت از این دو شرکت در قرارداد لحاظ گشته است ؟

وزیر صنعت در ادامه به این سوال پاسخ داد و گفت : غرامت پژو دفعه قبل به ایران پرداخت شده است ، این بار هم پرداخت غرامت را در قرارداد جدید ذکر کرده ایم. اگر قرارداد تعلیق شود ، تلاش خواهیم کرد تا از روش های دیگر ایکاپ را با خودروهای جدید جایگزین کنیم.

در تحریمهای جدیدی که آمریکا برای ایران ایجاد کرده از همان ابتدا ، تحریم خودرو جزو اولین تحریمهایی است که آمریکا لحاظ کرده و اگر موثر واقع شود خطر بزرگی خودروسازی کشور را که میزان قابل توجهی از فعالیتش در واردات خودرو و لوازم و قطعات خودرو و مونتاژ در ایران است تهدید میکند .

این را هم باید بدانید که چند وقتی است که دولت لیستی را منتشر کرده و گفته هر چه در این لیست هست اجازه واردات به ایران به خاطر داشتن مشابه خارجی ندارد .

وزیر صنعت درباره سرنوشت خودروهای دپو شده در گمرکات اظهار کرد: " خودروهایی که به مسیر سامانه تجارت رفته و توسط بانک مرکزی تامین ارز شدند به طور طبیعی مراحل را طی می کنند اما از حیث افزایش قیمت مورد بازرسی سازمان حمایت قرار خواهند گرفتد و در عین حال خودروهایی که به مرحله تامین ارز نرسیده اند ورود آن ها ممنوع و ثبت سفارش آن ها ابطال خواهد بود. "

با وجود همه این گفته ها وضع نگران کننده ای برای خودروسازی داخلی در پیش است که ممکن است نتیجه اش افزایش قیمت خودرو و کاهش کیفیت خودرو باشد و نارضایتی خریداران از خودرو داخلی و دلیلش تحریمهای آمریکا است .

تلفن تماس :